fredag 26 februari 2010

Spysjuka här

Igår kväll fick jag snabbesök av herr Spy-sjuka. Han kom snabbare än blixten från en klarblå himmel, och försvann ungefär lika fort igen. Idag har jag varit ganska trött, mest för att jag inte fick i mig något att äta förrän i eftermiddags. Men under kvällen har jag piggnat på mig och nu känns det faktiskt helt okej.

Jag tog en kvällspromenad med Molly runt lilla parken här ute. Anledningen till denna korta sträcka var att hon fick gå själv. Jag gick mest ut för att få lite frisk luft, och tänkte att hon kunde få följa med och klättra lite i alla snöhögar. Det var uppskattat av oss båda. Snön har börjat smälta lite så hon fick plaska lite i vatten med, var inte igår. Det är inte varje dag man uppskattar vattenpölar, men just nu kändes det ganska välkomnande.

Idag har Molly gått på toaletten flera gånger, hon kommer in i sådana "stimm" lite då och då. Undrar när hon ska börja gå ordentligt så vi kan potträna på riktigt. Kanske inte än, men till sommaren hoppas jag kunna börja. Om hon vill såklart!

Tyvärr så har vi fått skjuta upp Mollys kalas till söndag, så inte tjocka släkten blir smittade av mig. Hoppas att det blir av och att jag inte smittat Jimmy eller Molly. Vi ska baka pizzabuffé och prinsesstårta, kommer bli en lyckad fest.

Nu sitter jag i soffan och tar det lite lugnt med en kopp kaffe. Har "repat" lite inför vår uppvisning med kören på söndag. Jag är rätt nervös. Har inte gjort något sånt här sen jag var liten, och jag är rädd att jag kommer sjunga fel, eller glömma texten. Hoppas ingen lägger märke till mig, jag ska försöka ställa mig bakom någon som är lång haha.

Nähe nu tror jag att rösten orkar med en omgång till med härlig gospel- undra om grannarna håller med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar