tisdag 16 februari 2010

Sparrissoppa och kalla scones

Idag har Martina vart och hälsat på oss på jobbet, visat upp sina fina foton. Vi valde ut ett som vi ska ha till vår nya vägg. Kommer bli snyggt! Jag jobbade tidigt idag så vi hann åka förbi och köpa ny lampa till vår blinker som gick sönder härom dagen. Skönt att slippa turboblinket nu! Vi köpte också en till present till lilla M som fyller år nästa vecka. Två år redan, vart har tiden tagit vägen? Hon fyllde nyss ett år!
(Bilden är tagen på hennes ett-årsdag.)

Jag lagade sparrissoppa när vi kom hem, den blev jättegod. Och snabbt gick det med. Vi hade scones kvar sen igår som vi åt till. Jag undrar vad som ger scones dess smak, det är ju inget speciellt i det. Men ändå smakar det "scones" och inte som något annat bröd. Någon som vet varför det är så?

Ikväll ska jag och Jimmy iväg på Thomas Pettersson, vi fick biljetter av min pappa Lasse i julklapp. Ska bli riktigt skoj! Martina kommer hit och sitter barnvakt- vad hade jag gjort utan min lillasyster...

Nu ska vi sjunga lite, måste öva upp rösten ordentligt nu, vi har snart uppvisning med kören. Känner att jag kommit efter nu när jag vart förkyld- eller är. Den har fortfarande inte släppt!

2 kommentarer: