lördag 6 februari 2010

Min förlossning del 1- 08

Allting började klockan 04.20 lördagen den 23 februari med den värsta värken jag nånsin känt. (Och värre skulle det bli.) Jag blev förvirrad och hade ingen aning om vad det var jag kände. Hade under senaste veckan haft en mensvärksliknande känsla i magen som kommit och gått i olika styrkor. Självklart trodde jag att det var värkarna som varit på väg, jag hade ju läst överallt att det var precis så som värkarna skulle kännas. Och varje gång dessa värkar avtog blev jag allt mer besviken, och rentav ledsen. Varför satte det aldrig igång? Kommer bebisen aldrig? Jag vill ha min bebis NU! Men denna tidiga morgon kändes det helt annorlunda, vilket gjorde mig osäker. Värkarna kom med tio minuters mellanrum, och efter ungefär en halvtimme väckte jag Jimmy. "Jag tror att det har satt igång nu"....


....fortsättning följer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar