lördag 6 februari 2010

27 November 2008 - Victorias galna barnvagnsrace

Mycket är du bra på Vicke, men inte att köra barnvagn. Det var första gången, och ni skulle sett henne. Kommentarer som "hur styr man?!", "hur gör jag vid trottoarkanten?!", nu åker den lite åt höger!" uppkom ett antal gånger. Ojojoj, mycket skratt blev det. Men till slut lyckades hon få kläm på det. Vilken pärla. Vi bakade lussekatter och chokladkola, det blev himla gott. Bakade tillsammans även förra året, så man kan nästan säga att vi fått till en liten tradition. Det är alltid roligt!

Tidigare idag var jag och Jimmy på banken. Vi har skaffat oss en bankman som hjälpte oss att komma på en bra budgetplan inför nästa år när jag börjar jobba. Känns bra att ha en plan att följa, för då blir det enklare att se vart pengar tar vägen, och på det viset spara mer. Spara är bra, för vi vill åka utomlands nästa år, och sen så har man alltid husköp i tankarna inför framtiden. Jimmy började pensionsspara nu med, man måste tänka lite på pensionen även om det känns väldigt avlägset just nu.

Nu har jag precis städat och diskat, och sitter i soffan med kaffe och en lussekatt. Mmm! Det är ingenting på tv ikväll, så nu tänkte jag sätta mig ner och tänka ut ett bra mail som jag ska skriva. Inte alltid lätt att veta vad man ska skriva om, ibland står det bara still i huvudet.



Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar