lördag 6 februari 2010

30 december 2008 - Nästan ända upp till Stockholm

Tidigt i morse åkte jag, Nina, Patrik och mamma uppåt landet. Meningen var att vi skulle köra upp Patrik till Nyköping, där han ska fira nyår med sina vänner. Men eftersom vi ändå körde så långt bestämde jag mig för att passa på att göra en visit i Huddinge. Jag känner att alla bitar som farit runt i mig, börjar falla på plats. Äntligen. Dagen kunde inte bli bättre, och jag hoppas att det kommer många fler som denna.

Det var långt att köra, så tur att Nina följde med både som mentalt stöd, och körpartner. Vi turades om att köra, och det var inte det smidigaste väglag att köra på. Det var halt, och det skvätte smuts på vindrutan hela tiden. Vi fick fylla på spolarvätska en gång, och stanna för att tvätta rutor och lyktor två gånger. Usch, man såg verkligen ingenting knappt.

Vi kom hem vid sju-tiden, och då började jag städa lite. Sen kom mamma och Magdalena hit med kycklingkebab, det var jättemysigt. Har inte träffat Maggan på så himla länge!

Nu sitter jag i vardagsrummet, med massa ljus tända i hela rummet. Ska kolla på en film och sen sova.

Imorgon är det nyårsafton, och då ska jag, Nina, Jimmy, Molly och Koffan äta frukost ute vid 8, och sen ska vi ut till Mias butik i Habo och kolla efter nyårskläder. På kvällen ska vi ut till Jenny, Morgan och Felix och äta tre-rätters och ta det lugnt. Nina, Nalle och Theo kommer också, jag tror det kommer bli en kanonkväll.

Nej nu ska jag kolla på den här filmen så jag kommer i säng någon gång.


Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar