lördag 6 februari 2010

12 Januari 2009 - Fast i biltvätten

Min måndag har varit väldigt lång. Vaknade innan klockan ringde, kvart över fem imorse, och var jättepigg. Så det var bara att gå upp och äta frukost i lugn och ro innan jobbet. Hur skönt som helst. Det var lika roligt på jobbet som det brukar, så dagen gick ganska snabbt. När jag kom hem från jobbet hade Jimmy gjort lax med pasta och sås. Jättegott!

På kvällen åkte jag hem till mamma, för Marie och hennes barn var där. Så längesen jag träffade dom nu. I somras var det, när vi åkte upp och hälsade på dom i Gävle. Vi åt varma mackor och semlor, det var inte fy skam!

Jag skulle tvätta bilen när jag åkte hem, och det gick väl inte lika bra som jag räknat med. Jag körde fram för långt, så den satte inte igång. Jag backade, men ingenting hände. Jag började bli lite smått nervös, för jag tycker inte om trånga utrymmen. Lite cellskräck. Helt plötsligt blev det kolsvart där inne, och jag gasade (en aning för hårt kanske) och körde ut så snabbt jag kunde. Pulsen var inte nere på viloläge direkt. Jag sprang in till killen i kassan på statoil och sa att tvätten inte fungerade. Så tvingade jag honom att följa med mig ut och stå där tills jag var klar. Stackarn fick alltså låsa in till butiken, och stå utanför tvätten tills jag kom ut igen. Dagens eloge går till honom. Hädanefter är det inte jag som sköter tvättningen av våran bil, det kan jag ju säga.

Nu ska jag lägga mig och läsa min Liza Marklund - Nobels Testamente, sen är det snart dags att sova. Jag ska upp lika tidigt imorgon. Hoppas eran måndag varit bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar