söndag 13 februari 2011

Helgen i Mullsjö

Vi spenderade lördag och söndag i Mullsjö. Igår blev vi bjudna på god kräftsoppa och varm smörgåstårta. Detta är något Nina och Nalle pratat länge om att laga till oss, och det var så gott. Molly och Theo lekte för fullt, och byggde en fin koja. När barnen somnat på kvällen tittade vi på melodifestivalen och spelade Wii Sports, det blev en rolig kväll. Även idag bjöds det på god mat av Nina och Nalle, vi fick nötstek, potatisgratäng och sås. Till efterrätt en ananas. Underbart gott! Blir inte så ofta man spenderar hela helgerna i Mullsjö nu för tiden, det var väldigt mysigt!





För ett tag sen köpte vi ett gammalt soffbord på second hand, som Jimmy ville bygga en liten spjälsäng av. 45 kronor gav vi för det! Idag passade han på tillsammans med Nalle att bygga ihop sängen, med gamla lister som låg och skräpade i källaren. Nu under kvällen har jag målat den vit, och den blev så bra!













Molly fick hjälpa till att måla lite grann


Så här fin blev sängen!






Under tiden grabbarna byggde så hjälpte Nina mig att sy gardiner av tyget jag hittade igår. Det blev kanonfina panelgardiner till Mollys rum, och jag hade aldrig lyckats utan MYCKET hjälp av Nina. Tusen tack för det!






Farmor Nina hjälper till att sy


Lite kunde jag bidra till i alla fall


Nu är det fint i fönstret





Nu på kvällen när jag spenderat timmar av till målning fixade Jimmy ihop god söndags-snacks. Han gjorde chicken-wings i ugnen, fixade med morötter och tortillas-chips som vi dippade i dip och salsa. Smaskigt!

5 kommentarer:

  1. villken mysig helg!!

    jättefin säng. ska ni ha bebben i den? den verkar ju så låg. va ont i ryggen ni kommer få :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin spjälsäng ni tillverkat :)

    SvaraRadera
  3. Tack ni! Ja Malin, bebben ska sova i den. Vi ska ha den jämte vår säng i sovrummet, och den "stora vanliga" spjälsängen ska vara i Mollys rum :)

    Vi hade en sån liten när Molly var bebis, och det var så smidigt att ha en mini-säng bredvid sig när man sover!

    SvaraRadera
  4. Låter som en toppen helg och det är en underbart fin säng till lille bebben!
    Precis i min smak, önskar jag pysslade lite mer, vi får ta en dag då vi går på loppis, second hand tillsammans och sen tar en målar/fixar dag efter det så vi kan fixa till våra fynd. Finns inget roligare än att förnya gamla saker, underbart <3
    Hade inte klarat mig utan vaggan till nelli :) Så smidigt att ha en liten säng precis bredvid en på natten.
    Kramar <3

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar docksäng- bara koma på ideén att fixa den av ett gammalt bord. Wow!
    Ja, jag är lite halvgalen i vintagestil just nu...hoppas faktiskt att det ska hålla i sig.
    Det var örsta gången som jag gjorde en vetekudde med ett sådant motiv... hoppas att den ska klara mickron...:(). Prövade den innan jag levererade den & då gick det bra så nu håller jag tummarna.

    Ber för din vän! Hoppas att hon snart kommer tillbaka till medvetande. Hon ska vara glad att hon har så fina vänner som tar hand om henne!

    Kram!

    SvaraRadera