torsdag 17 februari 2011

Nicki-vire & Nelli-bus


Igår hade jag en jättemysig date med Nicki och Nelli. Vi gick in till stan, kollade runt i affärer och åt lunch på La Dolce Vita. Vi hade så mysigt, kollade på fina saker på Lagerhaus. Dit kommer jag absolut gå igen, vilka fina saker. Roliga kalas-grejer typ papperstallrikar och glas. Men det enda jag köpte var två smörknivar och ett Hello-Kitty tatoo-set till Mollys födelsedag.

Men det jag fokuserade på var att hitta presenter till Molly, som fyller 3 år om en vecka. Vi gick in på HM, och gissa vad vi hittade? Hello Kitty-kläder, skor, tofsar, väskor, gosedjur, smycken, tvålar, läppglans, vattenflaskor, mössor, vantar... Man kan förstå varför barnen är helt galna i denna lilla katt, det finns ju bara grejer med henne på!! Överallt!

När jag kom till kassan upptäckte jag att allt jag la fram på disken var av märket... Hello Kitty! Men det var fina saker iaf, en t-shirt, jeans, vattenflaska, klips-öronhängen och en ring. Hon kommer bli så glad, hon älskar nämligen kläder av alla slag och smycken.

För att fortsätta på Hello Kitty- linjen kan jag berätta att på Åhléns hittade jag en jätteflaska badskum och schampo. Efter en snabb snilleblixt slog det mig att även detta var Hello Kitty. Jag ställde tillbaka den och tog en Prinsessa variant istället. Fatta vad skadad man blir, när man dras till denna katten utan att ens tänka på det.

Vi gick även in på BR. Det kändes tungt i hjärtat. Jag tittade runt och letade efter den där leende, skrattande, hoppande och studsande Therese. Jag fick kämpa emot tårarna, för det kändes verkligen konstigt att hon inte var där, och kom springande fram och kramade om mig som hon alltid brukar göra.

Innan Nicki och Nelli åkte hem följde dom med upp så Molly kunde få mysa lite med sin lilla kompis. Hon blev lika glad som alltid när Nelli hälsar på!

1 kommentar: