fredag 4 februari 2011

Ett ljus för hopp

Fredag idag. Det brukar vanligtvis vara veckans höjdpunkt. På ett vis har dagen varit kanon, vi har umgåtts med familjen Nilsson idag. Det var väldigt mysigt, och barnen hade så roligt. Jag och Inga pratade medan barnen lekte, och lite då och då fick vi rycka in mitt i leken. Det är kul att våra barn kan leka så fint tillsammans!

Men i bakhuvudet finns hela tiden oron för vår vän. Det finns inget som kan få den att försvinna, inte ens för en liten stund. Så jag var kanske inget roligt sällskap idag. Här hemma har vi gjort en liten hörna med kort på Therese, en ängel och ett ljus som lyser dag som natt. Ett ljus för Therese, och jag hoppas att hon har en liten ängel vid sin sida.

Sist jag träffade henne var i fredags, hon och Nina var här på lite tjejmys. Vi skrev i en "vänner-bok" med vuxentest, och det är jobbigt att läsa hennes svar på hur hon tror att hennes liv ser ut om fem år. Hon skrev att hon hade en sambo, ett gäng goa barn och hälsan i behåll. Jag hoppas med hela mitt hjärta att hon får allt det!

4 kommentarer:

  1. fäller en tår när jag läser detta!
    hoppas också med hela mitt hjärta att hon får allt det.

    SvaraRadera
  2. samtidigt som jag ångrar mig nu att jag inte var där hos er,
    att lilla molly ringde och bjöd in mig och nelli,
    älskar er!

    SvaraRadera
  3. Det var synd att ni var sjuka, men det kan man inte hjälpa! Vi får be till änglarna att det kommer fler tillfällen.

    Älskar er med <3

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas också med hela mitt hjärta att hon får allt det! Våran fina Therese! <3

    SvaraRadera