fredag 11 februari 2011

Utelåst ur bilen

Molly har inte spytt sen igår vid lunchtid, så vi börjar tro att vi inte behöver sitta i lägenheten och uggla i helgen. Som vi gjort hela veckan, sen förra lördagen. Det har inte varit speciellt roligt, men bra för vi har fått en hel del gjort här. Städat och sorterat på vinden och i klädkammaren, vilket tog ett antal timmar. Rensat ut alla garderober på gamla kläder, och även alla sängkläder och handdukar. Så nu börjar mitt "ordning och reda" infinna sig även där det inte syns.

Imorgon ska vi gå på torget, på jakt efter fina tyger som jag ska, eller försöka, sy gardiner av till barnrummet och köket. Kan hända att det slutar med ett inköp av färdigsytt, men väl värt ett försök för skojs skull. Vi tänkte gå bort, eftersom Jimmy låst sig ute ur bilen som står parkerad inne i stan. Han skulle åka hemåt efter att ha handlat, när batteriet i nyckeln tog slut, så där stod han utan att komma in. Det blev en promenad hem i kylan med kassarna!

Efter promenad och torg ska vi ut till stugan, ett par bekanta till min svärmor är intresserade av att ta över den, så vi ska ha lite husvisning. Får hoppas att dom kommer älska den lika mycket som vi gjort!

Nej nu ska vi kolla på en gammal go film, Erin Brockovich, och äta massa godis. Jimmy tog precis cykeln bort till vip. Lösgodis är inte helt fel. Med en kopp kaffe till- fulländad kväll!

Min starka Therese, ditt ljus lyser så fint på din "kämpa-hörna" här. Varje gång jag tittar på det så rinner en liten tår. Men jag blir samtidigt varm för jag vet att du ligger och kämpar varje minut. Jag vet att det finns en alldeles speciell ängel där vid din sida. Älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar