lördag 26 februari 2011

Mollys tårta och avhuggna fingrar

Idag är det dags för Mollys kalas, och hon har varit väldigt bestämd när det gäller valet av tårta. En vit hundtårta, med rosa hatt, kläder, vantar, skor och öronhänge. Hm.. Vi har kämpat här hela dagen med hennes tårta, och så här blev resultatet. Vi har även bakat cornflakes-kakor och sirapskakor, smaskigt!

Jag upptäckte idag att godisbitar inte är det enklaste att skära med kniv. När jag försökte dela ett geléhallon slutade det med att jag istället delade mitt stackars pekfinger- mitt över hela nageln! Det blev ett rejält jack och nageln fastnade på godisen... Äckligt!







Jag klarar inte av sånt riktigt, så jag höll på att svimma av allt blod som forsade. Och sammandragningarna blev ganska intensiva dom med. Jag fick lägga mig ner för att inte trilla eller spy. Tur att min man är blivande sjuksköterska och kunde lägga om blödningen hur fint som helst. Självklart fick jag fina pikar efteråt om hur fjantig jag är.

Nu ska vi städa upp röran i köket innan släkt och vänner dyker upp. Ha en bra dag!

Värt att tillägga är att insamlingen till Thereses familj är uppe i 4000!

2 kommentarer:

  1. Tur att hon är envis, underbart läcker tårta :):)

    Pass på fingrarna.

    SvaraRadera
  2. vilken fin tårta!!! så fin att du offrar dina fingrar haha. ta det lugnt för fasen kvinna!!

    hoppas ni får en roligt kalas.

    ps. va kul att det kommer in pengar! tummen upp!

    puss och kram

    SvaraRadera