fredag 25 februari 2011

3-års dag, feber och värkar

Igår blev vår lilla tjej 3 år. Kan inte fatta att tiden går så fort, snart tar hon väl studenten. Klockan 7 rycker hon i min arm och säger "mamma, solen har vaknat så då är det inte kväll längre, så jag fyller år!" Haha. Vi fick säga till henne att gå in och låtsas sova, och sen var det bara att skynda sig fram med frukost, muffins-tårta och alla presenter. När vi gick in för att sjunga så låtsades hon sova, hon blundade så hårt att hon nästan skakade. (Länk till J-Nytt´s födelsedagssida.)

Allt eftersom dagen gick igår märkte vi att Molly inte riktigt var på hugget. Hon hade beställt mat på McDonalds, men väl där så tog hon bara ett musbett. Vi köpte chokladmousse, men det smakade hon knappt på. Sen tog vi febern, och då förstod vi varför.. Vi fick ett par besök igår trots att vi ska ha kalas på lördag. Pappa var här med fika och gitarr till lillan, senare kom mamma och Robban förbi med smörgåstårta. Molly var inte direkt supersocial, hon låg och huttrade och sov i soffan stackarn. Det var först senare på kvällen som hon vaknade till och blev pigg och glad.

Jag har som ni vet haft mycket förvärkar nu sen årsskiftet. Och dom har sakta ökat och ändrat karaktär ju närmre förlossningen jag kommer. Och för ett par dagar sen började det ordentligt, det håller på med jämna mellanrum hela dagarna. Igår fick jag också så väldigt ont i samband med dom, det stack och högg och kändes som att allt skulle trilla ur mig om ni fattar. På kvällen när det ännu inte försvunnit ringde jag och rådfrågade förlossningen, och det är antagligen livmoderhalsen som håller på att mogna, och det närmar sig........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar