fredag 11 mars 2011

Sömnlös in torpa

Den här natten har inte varit den bästa i mitt liv. Tror jag varit vaken mer än jag sovit, i alla fall så kändes det knappt att jag hann somna innan jag vaknade igen. Man är iof ganska dimmig under natten, så jag kanske drömde att jag vaknade hela tiden. Trött till max var jag ändå när jag gick upp idag. Det som störde skönhetssömnen var värkar, bihålor och att det kliade på hela kroppen!

Jimmy sa att det kan vara all alvedon jag knaprat i mig dom senaste dagarna för att inte svimma av smärtan i bihålorna, som det kliade. Jag har ätit alvedon varje eftermiddag och kväll nu i veckan. Det har jag varit tvungen till, för det gör obeskrivligt ont annars.

Så det var en trött och sliten Angelica som infann sig hos barnmorskan tidigt idag. Klockan 8 var jag där, jättekul tid verkligen. Alla tester såg så bra ut, och jag har nu gått upp 14 kg. Det är helt okej, om man jämför med dom 24 jag gick upp med Molly...

Hon kände även att barnet inte bara är fixerat, utan även sjunkit väldigt långt ner. Så hon gissade på att vi inom snar framtid kommer få åka in till förlossningen. Hon sa att jag säkert skulle kunna känna huvudet om jag stack upp fingret... Hjälp!

2 kommentarer:

  1. WHAAAAAAAAAAAAAAT? kan man verkligen det? har du testat????? : :) :)

    SvaraRadera
  2. Haha jag har ingen aning, har absolut inte testat! :)Man ska ju inte in och pilla nu för infektionsrisk och så!

    SvaraRadera