måndag 14 mars 2011

Fullspäckad helg

Helgen har varit galet fullbokad! I fredags hade vi faktiskt ingenting planerat, det var skönt med fredagsmys. Vi åt pizza och salta pinnar, drack massa cola och slappade i soffan till finalen av på spåret.

Lördagsmorgonen spenderade jag med dottern på stan. Vi tog bussen in, för det är bland det roligaste Molly vet. Vi gick runt och tittade på kläder, smycken och inredning. Min lilla tjej är helt galen i allt som är fint, det är som att gå med en LITEN kompis. "Mamma kolla den väskan var fin!" "Åh titta vilken fin klänning" "Den krukan vill jag ha i mitt fönster"... Och då vill jag tillägga att det är både vuxen och barngejer som hon pratar om. Efter stan var jag på fika (utan barn) med Malin på Kaffe paus.

På kvällen var det kalas för Patrik som fyllde 20. Hela familjen och vänner var samlade, vi fick god mat och tårta. Kunde knappt röra mig när vi ätit färdigt. Vi hade köpt en fin blå piké tröja och lite lukta-gottgrejer till honom. Under kvällen tittade vi på melodifestivalen, och alla var lika besvikna när vi sett färdigt. Vilken hemsk, hemsk låt som vann! Patrik försökte ringa och rösta flera gånger på The Moniker och Nicke Berg, men det var "nätfel". Undrar egentligen hur pass rättvis den där röstningen blir när det inte ens går att ringa in!

Igår var vi på lilla Nellis dop. Så fint! Och Nelli sa inte ett ljud under hela dagen. Hon tittade bara lite förvånat när prästen skvätte vatten på henne, och sen spanade hon glatt in publiken efteråt. Det var en tjej som sjöng kents låt"utan dina andetag", så vackert. Jag fick verkligen kämpa emot en gråtattack! Satt på helspänn och höll andan för att pressa tillbaka tårarna. Efter ceremonin i kyrkan blev det dopkaffe, bestående av supergoda frallor och hundra sorters hemmagjorda kakor! Vi hann tyvärr inte stanna kvar till presentöppningen för vi skulle vidare på nästa kalas. Hoppas Nelli blev glad för sin "första året bok" som hon fick av oss!

En aning fullproppade och närpå illamående begav vi oss från dopet direkt till Felix 4-års kalas. Där bjöds det på hemgjord pizza och en byggare-bob tårta! Lite, lite lyckades jag klämma i mig, trots att jag var supermätt. Vi hade köpt en sparkcykel och en hållare såna stora kritor som man målar på asfalten med. Man kunde sätta fast flera färger på den där hållaren, så man ritar med flera färger på samma gång. När vi ätit och fikat fick barnen gå på skattjakt efter godisskatten. Väldigt uppskattat!

Väl hemma var jag helt slut, la mig i soffan och orkade inte ta mig därifrån förrän det var sängdags!

1 kommentar:

  1. Tack för igår! Vi älskar boken, sitter och fyller i lite nu :)
    love <3

    SvaraRadera