tisdag 22 mars 2011

Min dag!

Jag är sådär barnsligt förtjust i min födelsedag, vilket är idag. Som ett barn ligger jag förväntansfull på kvällen, och kan inte sova. Det är inte av samma anledning som när man var liten, att man undrar om man kommer få alla presenter man önskat sig. Utan bara för att det är min dag, att jag får njuta av mysig frukost på sängen, trevligt sällskap och ha en liten ego-dag.

Jimmy och Molly kom idag på morgonen, vid halv 7 och sjöng. Molly hade målat ett jättegulligt kort, och på brickan stod flaggan, en ros och ett ljus. Underbart att få ligga och mysa med familjen och bli lite ompysslad.

Ikväll kommer stora familjen på besök, då ska jag göra chili con carne och marängsviss. Ville köra på något enkelt för jag har inte så mycket ork att stå med storkok med denna magen. Plus att vi blir runt 20 personer, och det är lite klurigt att laga mat till så många.

På morgonen har jag haft besök av min pappa Lasse, han kom förbi med nybakade frallor. Så vi har fikat hela förmiddagen. Nu ska jag ta mig i kragen och gå och inhandla allt tills ikväll, Jimmy jobbar hela dagen så det blir till att bära allt själv.

Ha en bra dag allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar