torsdag 17 mars 2011

Ingen bebis

Dagarna går och går, och värkarna blir mer intensiva för varje dag. Men lilla bebis verkar tycka det är roligt att luras med mamma, så nu är jag fullt inställd på att vara gravid i ett par veckor till. Det är klart att jag kommer gå över tiden, med tanke på att jag varit så säker på motsatsen ett tag nu.

Konstigt det där, när jag väntade Molly kände jag inte av nånting, inga förvärkar eller hugg. Kunde inte ens ana att det gjorde minsta ont. Förrän sista veckan innan hon kom ut, och hon var 11 dagar sen. Nu har jag gått med förvärkar och mensvärksliknande smärtor sen i julas, och därför har jag och alla runt omkring trott att det kommer bli innan beräknat den här gången. Nu är det bara några dagar kvar till den dagen det är beräknat. Så det kan gå!

Molly är på förskolan nu och jag ska stryka in tvätten, och sen lägga mig i soffan och kolla på en film. Känner mig rätt mör i kroppen, av bihåleinflammationen och magen, så det är inte mycket jag orkar med på dagarna.

1 kommentar: