måndag 7 mars 2011

Bihålsinflammation på gång

Förkylningen som jag haft i en vecka nu blir bara värre. Typiskt! Började med hosta, sen kom nästäppa, nysningar och härom dagen började jag få ont i ena bihålan. Igår hade jag ont i halva ansiktet, från kinden, tandköttet och upp i pannan/ögat. Två nätter utan sömn, av både värkar och att vänstra sidan av ansiktet ömmar och svullnar upp. BLÄ!

Idag kan jag inte äta, värker så i kinden så jag kan inte gapa. Huvudet dunkar, kan inte andas för jag är täppt i näsan och slemmig i halsen... Och alla dessa förvärkar. Idag ska jag bara klaga och tycka synd om mig själv!

Läkaren sa att det tar två veckor för bihålsinflammation att blomma ut, så kanske jag hinner stoppa det med nässprayen som han ordinerade. Hoppas! Och hoppas bebis inte tittar ut nu, jag orkar knappt sitta upp så hur skulle jag kunna ploppa ut en liten?!

Stackars Molly har inte haft för roligt idag, jag har bara legat och sovit i soffan, och hon har fått titta på den ena Astrid Lindgren filmen efter den andra. Min mamma kom nu som räddaren i nöden och hämtade henne, så hon fick komma ut och leka lite.

1 kommentar:

  1. Våran Therese är helt underbar, omänskligt bra och helt galet fantastisk! Nu längtar man ännu mer efter henne...

    SvaraRadera