fredag 25 mars 2011

Konstigt värkarbete

Igår runt 18-tiden skulle vi åka ut till stugan och hämta ett bord, och i bilen på väg ut sätter värkarna igång. Jag reagerade inte först för jag har haft det rätt mycket nu ett tag. Men efter en stund insåg jag att dom kom rätt regelbundet... Rättare sagt 5 minuters mellanrum. Dom gjorde ont, men inte överdrivet ont. Dom höll i sig en min ungefär.

När klockan närmade sig 22 och värkarna fortfarande höll i sig med 4-5 min mellanrum så ringde jag fl och frågade vad dom tyckte. Eftersom dom inte gjorde så ont blev jag tveksam, men jag kände att det var mycket kraft i dom. Vi åkte in för en kontroll vid 24.

Värkarna var mycket riktigt regelbundna, och kraftfulla. Jag hade börjat öppna mig, men inte mer än 2 cm, och det var fortfarande 1 cm kvar på tappen. Så det blev till att åka hem och sova, mycket skönt!

Idag håller värkarna fortfarande på, med 5 minuter mellan ungefär, det gör lite mer ont mellan dom nu, och jag känner att det trappas upp. LÅNGSAMT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar