onsdag 14 december 2011

Trött och allt därtill

Förutom att febern gått ner till 37,5 sen igår så är jag inte märkbart bättre. Känns som febern ligger 2 grader högre tack vare frossan och värken i kroppen. Och huvudvärken. Skjuter fram hoppet om att bli frisk tills imorgon istället. Jag var väldigt trött när jag vaknade idag, jobbigt att få upp huvudet från kudden. Kändes som jag hade krossat glas i huvudet, som skulle krasa sönder allt om jag rörde mig. Ungefär så bra känns det i knoppen idag! Snälla Lottie tog med Molly till förskolan, för jag hade aldrig orkat gå just då.




Melvin är en riktig buse, det lyser rackartyg i hans ögon. Hela han utstrålar "jag ska bara göra tvärtemot vad mamma och pappa säger och jag ska göra det med buller och brak". Han är överallt och ingenstans, klättrar, kryper, ålar, står, drar ner, kastar iväg, tar sönder, slår, sliter, vrålar som en gorilla. Vi skäller- han skrattar... Om man säger "nej!" eller "ajabaja" så tittar han på oss med stora ögon som bara lyser och skrattar och busar ännu mer. Han vet precis vad han inte få göra, och det gör ju det hela ännu roligare.

Idag har han redan hunnit dra sönder vår rislampa ännu mer, dra ut sladden till modemet ett antal ånger, få tag i ett glas med vatten på köksbordet som han välte ut, vända runt när jag bytte bajsblöja så det kom överallt både på honom och mig, proppa hela munnen full med jord från en kruka, lyckas pilla ur båda petskydden från en kontakt, slå på datorn så det kom upp en massa konstiga inställningar som jag inte lyckats fixa... Puh säger jag! Det hade varit enklare att krya på sig om man kunde vila ett tag... Väntar med spänning på att få se hur han kommer bli om ett par år. Not.

Just nu väntar jag i alla fall med spänning på att det är dags för honom att sova så även jag kan ta mig en blund. Siktar på att bli pigg till i eftermiddag så jag kan ha en mysig kväll med hela familjen.

Ha en bra dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar