onsdag 14 december 2011

Nattliga tankar

Jag borde sova nu, men det går inte. Ligger och vänder och vrider på mig, är trött men inte sovtrött. Sov ett par timmar när Jimmy kom hem från jobbet innan, kan bero på det. Plus den ipren jag tog innan jag gick och la mig nu, som gör att jag känner mig piggare, mindre febrig.

Jag brukar aldrig ta ipren och alvedon, bara när jag mår riktigt dåligt. Som idag. Konstigt det där, att man tar en tablett och känner sig frisk fast man inte är det. Eller friskare i alla fall. Man lurar kroppen liksom. Lite kluven i det är jag allt.

Såg precis Jägarna 2, den var bra. Inte lika bra som ettan, men faktiskt helt okej. Den var sådär härligt ryslig som den första. Jag gillar inte filmer som är för läskiga, men kriminalare och thrillers är väldigt bra!

Så hörreni, när kommer snön egentligen? Utan snö får jag ingen riktig julkänsla, och det vore bra att få den nu. Inte så långt kvar. Är rätt komiskt hur alla tänker när det gäller snön. När det kommer mycket snö, och det är vitt och fint och soligt- då klagar folk för det är jobbigt. När det inte kommer någon- nej då är det också jobbigt för då regnar det. Hmm... Hur ska ni ha det egentligen? Kanske är det för att så många ratat snön dom sista åren som det inte kommer någon i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar