söndag 18 december 2011

Ny omgång maginfluensa

Så var vi inne på magsjuka rond 2. Melvin har spytt inatt, hela sängen. Så mycket det kunde komma upp från den lilla kroppen, fanns inte en torr fläck i hans säng. Så det var bara att gå upp och byta sängkläder, och slänga dom nerspydda i tvätten. Han hade nog ont både i magen och halsen efteråt, för han fick ingen ro till att sova trots att han var jättetrött. Jag satt i puffen på deras rum och höll honom i famnen medan han somnade till "nu i ro, slumra in".

Idag väcktes jag av en hysterisk Molly som skrek "Melvin har bajsat ner hela sin säng, mamma KOOOOOM!!!" Och det var ingen överdrift, det var lika stor brist på torra fläckar som natten innan, fast lite annan färg och stank än då...

Jag känner mig illamående med, har gjort hela natten. Om jag ska få den här skiten igen, så hoppas jag verkligen att det kommer nu snabbt. För jag hoppas på att alla sjukdomar ska vara över till julafton, annars tror jag att jag börjar gråta. På riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar