tisdag 13 december 2011

Mina små söta lucior!


Idag var det luciafirande på dagis. Vi gick upp strax efter 6 för att hinna med frukost och göra oss i ordning till halv 8 när det var dags för tåget att anlända. Det var ett gulligt gäng som kom gåendes till "Ute är mörkt och kallt" (se video längst ner). Hälften av barnen var tomtar och resten lucior. Så söta! Molly satt längst fram och sjöng med trots att hon varit hemma mycket sista veckorna, vi har övat lite hemma!

Fröknarna skulle tända en sån där ljusballong eller vad det heter som man släpper upp i luften, men det blåste för mycket så den slocknade, tyvärr. Bra idé dock! Fyra av dom större barnen läste små dikter om advent, och tände varsin lykta, det var så fint. Att dom kom ihåg texten!

Efter framträdandet fick vi alla fika, det var julskinkmackor med massa olika grönsaker, kaffe och choklad och självklart pepparkakor.





Min lilla pojk fick också vara lucia, han lånade Mollys bebis-krona i tyg. Den satt ju som ett smäck, i en sekund typ innan han drog av sig den. Men ett kort hann vi ändå ta, det är ju huvudsaken. Melvin låg så snällt i vagnen med en flaska välling hela morgonen, han var väl trött stackarn. Brukar inte gå förrän runt 8 nu för tiden så det är inte så konstigt.

Nu har vi alla blivit friska från maginfluensan, men jag har åkt på en rejäl förkylning med feber. Igår kväll hade jag 39,6 men i morse var den nere på 38,7 så det var ju inte så farligt. Bättre än igår iaf! Men visst känns det att man inte är så pigg, gör ont i kroppen och har frossa. Ja ni vet ju hur det känns med feber.

Nu ska jag passa på att vila lite i soffan medan lille m sover. Har tatt tag i disken och dammsugit, ska vika in MASSA tvätt när han vaknar. Men just nu ska jag göra absolut ingenting, sååå skönt!



Hela dagis sjunger för fulla halsar

Söta tomte-axel

Min lilla älskling

Molly och Ville

Busiga små grann-vänner

Hela söta grann-ligan!

Chokladen smakade vatten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar