onsdag 14 december 2011

Effektiv kväll


Jag är nöjd. Väldigt nöjd. I 6 timmar har jag brötat runt här hemma. Rensat, städat, slängt, sorterat, tvättat, diskat.... Under dessa timmar har jag hunnit med att sortera ut, slänga och vika in alla våra fyra garderober, alltså alla kläder vi har i lägenheten. Vikt in den enorma tvätthögen i sovrummet. Inga fick med sig en lagom stor kasse med kläder både till sig själv och Melker. Bra när man kan byta runt sånt som man själv tröttnat på eller inte kan ha längre!

Rensat och städat ur hela klädkammaren. Tvättat två maskiner och vikt in även den tvätten. Storstädat vårt sovrum. Alltså skjutit undan alla möbler och städat bakom, under, över etc och dammtorkat alla möbler, bytt sängkläder och slängt allt som låg och gömde sig i vrårna.

Emellan allt detta hann jag även med att laga mat till resten av familjen (jag går ju på diet) och diska. men NU är jag trött..... Välförtjänt av en kopp kaffe?

4 kommentarer:

  1. Snacka om energi, jag hade behövt låna hälften!
    Bra jobbat :)

    SvaraRadera
  2. Haha jadu, kände mig inte så energisk när jag började. Men det är ju sån jag är, börjar jag så kan jag inte sluta! Kommer in i ett så kallat stim :) Vi ses på fredag gumman!

    SvaraRadera
  3. Hur orkade du Allt det där när du är sjuk? Galning! Men skönt att ha det gjort :)

    SvaraRadera
  4. Jag vet faktiskt inte, men jag blev lite piggare under eftermiddagen så. Jag passade på :)

    SvaraRadera