fredag 10 december 2010

Tråkigt besked

Var hos hudläkaren igår och fick veta att jag har hudcancer. Inte roligt. Med tanke på att jag är gravid, och alla hormoner gör att cancern muterar snabbare. Som det ser ut just nu får jag en svag dos av cellgift, pga att barnet inte ska bli skadat.

Och om det inte hjälper, eller att cellerna muterar för snabbt, så måste dom sätta in en starkare dos, och därmed måste barnet ut tidigare. Men det är förhoppningsvis inte aktuellt! Jag hoppas på att cellerna har dött innan barnet är fött.

Hela dagen igår, och natten har gått åt till att försöka bearbeta alla tankar. Just ordet cancer gör ju att man får kalla kårar. Men jag tror att jag börjar få ordning på mina känslor, och nu ska jag försöka tagga till inför min stundande favorithelg- JUL!!

3 kommentarer: