måndag 13 december 2010

Mini-jul i helgen

Tack alla vänner för fina sms, inlägg på fb mm. Känns överväldigande att så många tar sig tid att skriva till mig. Min hand ser för övrigt mycket bättre ut redan nu. Jag pratade med min läkare idag, och det är ett gott tecken när eksemet börjar ge med sig! Så vi får hålla tummarna inför veckans besök och behandling.

I helgen har vi varit på en snabb-visit hos Staffan och Yvonne i Stockholm. Vi blev bjudna på en dundermiddag bestående av:

Förrätt: Västerbottenpaj med kantareller och roccula
Varmrätt: Vildsvin med duchessepotatis, sockerärtor och kanelsås med lingon
Dessert: Hemmagjord glass/cheesecake med färska lingon

Underbart gott! Till detta fick vi gott vin (självklart alkoholfritt för mig). Under middagen var även Yvonnes dotter Rebecka med, och hennes lillebror som är i Mollys ålder. Det var riktigt kul! Senare på kvällen blev det julklappsöppning, glögg och Lejonkungen på film. Mys! Molly fick en massa fina grejer, bland annat en prinsessklänning med tillhörande skor, öronhängen och halsband, väska mm. Och ett par jättetuffa skinnstövlar med spännen på. Stövlarna har hon vägrat ta av sig sen hon fick dom...

1 kommentar:

  1. Skönt o höra, håller alla tummar jag bara kan för dig:):)
    <3

    SvaraRadera