onsdag 29 december 2010

Glada besked!

Äntligen vänder oturen, och jag får det efterlängtade samtalet från min läkare. JAG ÄR CANCERFRI! Hon är imponerad över hur fort det gått, trots graviditetshormoner. Men det spelar ingen roll, för det viktigaste är att det är över, och att en stor sten har släppt.

Gårdagen var en händelserik dag. Jag var på A6 när min läkare ringde på förmiddagen, handlade lite kläder och en parfym för pengarna jag fick av pappa Lasse i julklapp. Och innan det hade jag vart hos barnmorskan. Lilla barnet har lagt sig tillrätta i bäckenet, redan. Och med tanke på de förvärkarna jag nu börjat få så ska jag hålla mig lite lugnare än vanligt.

Vi var i Mullsjö resten av dagen igår. Först lunch och mys hos Nina och Theo, sen fick vi äntligen träffa Nelli. Det var självklart trevligt att träffa hennes föräldrar med, men hon var helt klart höjdpunkten! Molly hade köpt en Hello-Kitty nalle, kanin-skallra och Hello-Kitty strumpor. Jag hoppas inte det blev några dubbletter, för det var ett tag sen vi köpte detta och det är kanske lite sent att byta. Nelli fick inte många lugna stunder när vi var där, Molly var helt lyrisk och skulle ge tutte och nallar och filtar till lilla flickan hela tiden. Det känns bra inför den kommande lillebrodern!

Idag har jag och Molly vart och fikat med Elin, var så mysigt att träffas. Blir inte så ofta nu tyvärr när hon bor så långt bort. Nästa gång får Tesan följa med också tycker jag! Nu ska vi äta lunch och snart får vi besök av Theo!

4 kommentarer:

  1. Haha! Vilket fint hjärta det blev.. NOT!

    Tack för igår.. :)

    SvaraRadera
  2. Haha ja det var fint :) Tack själv!

    SvaraRadera
  3. ja! vi får allt se till att ses oftare. eller ja rättare sagt att jag ska ta mig hem till jkpg lite oftare än vad jag gör nu för tiden. <3

    SvaraRadera