måndag 20 december 2010

Julgran = äkta julkänsla!

Varje år brukar vi åka ut till min svärmors skog, leta reda på granen med stort G och hugga själva. Men pga snön gick inte det i år, och idag har vi yrt runt i stan efter en fin gran. Jag upptäckte två saker som jag aldrig tänkt på tidigare.

1. Jag har visst blivit ganska kräsen efter de vackra granar vi haft tidigare jular.
2. Det är fruktansvärt dyrt att köpa en sån fin julgran!

Och en annan grej värt att nämna är att vi inte hade en aning om vart man kunde köpa granar. Vi chansade lite och åkte runt till blomsterlandet, shell, statoil, plantagen mm. Men överallt var det slut! Fanns endast någon enstaka stam utan grenar.. Det kändes rätt hopplöst.

Jag kände för en stund att jag faktiskt skulle nöja mig med en av de där stammarna utan grenar, bara för att inte riskera att sitta utan gran på julafton. Men precis när vi gett upp hoppet och var på väg hem såg vi ett gäng granar utanför öob. Och där hittade vi den där granen som man stolt ställer in i vardagsrummet! En tät och fin röd-gran. Helt perfekt!

Molly fick självklart en liten söt gran till sitt rum, som hon klätt helt själv. Nu sitter vi i vardagsrummet. Nöjda. Med två fina granar- i en 3a. För att få ännu mer julkänslor värmde vi på lite glögg, så nu doftar det underbart med barr och glögg.

Tack alla för fina julkort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar