söndag 19 december 2010

Som vanligt en tråkig söndag


Jag vet inte vad som händer när det slår om och blir söndag, men jag känner bara tristess. Kan inte ta mig för att göra något speciellt, och även om jag gör det så ligger det något och gnager i bakhuvudet. Man känner liksom av att det är slut på friheten och back to work som gäller. Åh typiskt! Håller med Pippi Långstrump när hon blir ledsen att hon inte får jullov som inte går i skolan.

Molly har inte heller haft så roligt idag, hon känner sig inte nöjd med att bara få leka med mamma och pappa. Vi är tydligen inte lika roliga som hennes kompisar. När hände det? När slutade hon att behöva oss som lekkompisar? Jag känner att tiden går för fort, hon har blivit så stor och fått en egen personlighet. Hon har sin egna vilja och är envis som en åsna.

Vi har i alla fall varit på en husvisning i Habo idag. Det var ett radhus vi tittade på, jättefint. Ny renoverat och fräscht. Skulle passa oss perfekt. Men vi får se hur det blir med det. Kanske lika bra att vänta tills Jimmy pluggat färdigt. På vägen hem åt vi pizza på alcamo. Smaskigt! Jag och Molly tog lite fina kort på varandra i bilen, för att ha något att göra i alla fall.

Nej jag kanske skulle ta och måla nånting, eller i alla fall gå ett varv runt köket så jag inte växer fast i soffan. Hemska, tråkiga söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar