tisdag 21 december 2010

-15?!


Efter en härlig dag på jobbet, bortsett från det vanliga illamåendet och yrseln, passade jag på att göra inhandla det sista inför julen. Tankade bilen, vilket gick smärtfritt för det var inte mycket folk på OKQ8 i alla fall. Men när jag kom till maxi... Ojoj. Kaoset började redan på parkeringen, där det var fullt med bilar. Dom stod parkerade överallt, även på "icke-parkeringar", och det yrade runt fullt med bilar överallt som letade lediga platser. Till slut gav jag upp letandet och ställde även min bil på en plats som egentligen inte är en p-ruta. Men tack vare all snö så kan man faktiskt ställa sig lite hur man vill, för man ser ändå inte dom vita sträcken.

Inne i affären var det om möjligt ännu värre, folk var som galna. Dom slet i sista julskinkorna, sprang runt och in i varandra. Stora kundvagnar fyllda till max, och förtvivlade barnskrik från alla håll. Jag kände mig rätt lättad över att ha lämnat Molly och Jimmy hemma, inget bra ställe för barn att vistas på. Jag gick lugnt med min lilla korg och handlade det lilla jag behövde. Inte för att det gick snabbare, med tanke på att kön var en mil lång... Termometern visade -15 grader när jag åkte hem, det är rätt sjukt kallt det!

Nu är äntligen alla julklappar klara. Jag började shoppingen i höstas, september tror jag att jag hade min första klapp köpt. Jag vet hur hemsk det är att springa i affärer, desperat, för att hitta bra grejer till alla. Så vi var faktiskt klara med alla, utom en, redan förra månaden. Underbart!

När jag kom hem väntade min lilla familj här hemma, med maten färdig på bordet, plus att dom båda hade städat jättefint i hela lägenheten. Det var så skönt att för en gångs skull kunna sätta sig ner direkt när man kommer hem, utan en massa måsten att göra. Så jag och Molly passade på att måla ett födelsedagskort till Jenny, och slå in en present till hennes fröken som ska sluta efter jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar