onsdag 3 mars 2010

Vabba?

Jag har sett folk som skrivit att dom ska "vabba" flera gånger på facebook. Och varje gång har jag undrat vad detta betyder. Jag har i och för sig fattat att det har något att göra med när man är hemma med sitt sjuka barn. Men jag har suttit och försökt få ihop förkortningen V-A-B-B-A:

-"Vård Av Barn Behövs Alltid"
-"Vård Av Bebis och Barn, Annars"
-"Vårda Alltid dina Barn och Bebisar Alltid!"
-"Vård Av Barn-Barn´A"

Nu har jag äntligen fått veta, efter mycket hån och skratt ifrån mina så kallade nära, att det betyder "Vård av barn", vilket har förkortats V-A-B. Och ordet "Vabba" har väl blivit ett slang som jag missat. Välkommen till nutiden, Angelica!

Jag ska alltså vabba imorgon, eftersom min lilla sessa inte riktigt är frisk än. Febern är borta, men hon hostar och slemmar och har ögoninflammation. Jimmy ska få gå på sin föreläsning, han har missat några nu i veckan. För han har vabbat. (Kul att jag lärt mig ett nytt ord?)

Molly har fått en juniorsäng, vilket misstag! Hon har sovit så bra i den nu ett par nätter, utan att gå upp. Men troligtvis har det berott på att hon vart för sjuktrött för att bry sig. Ikväll har vi fått testa vårt tålamod ordentligt. Vi hörde henne när hon tyst och försiktigt öppnade och stängde dörren en lång stund. Vi väntade med spänning och efter några minuter hör vi några försiktiga steg. Jag ropade på henne att gå och lägga sig- och då hörde man henne tassa snabbt som sjutton in till sängen. Nu äntligen, efter två timmar, har hon somnat.

Dags att njuta av lugnet innan John Blund dyker upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar