lördag 13 mars 2010

Road-trip och kalas

Igår var det äntligen dags, jag fick tid till hudkliniken för en "kontaktallergisk utredning". Jag har haft problem med ett eksem på min hand i över ett år nu, så det var verkligen på tiden. Jag har just nu 31 stycken plattor med olika ämnen fastklistrade på ryggen. Dom ska fint sitta där i 48 timmar, sen ska jag på två analyser. Får se om jag reagerar på något. Känns så, för det svider och kliar på ett ställe. Har också fått den starkaste kuren av kortison nu, hoppas på att det kan få eländet att tagga ner lite. Men det är ingen rolig process, jag får inte träna, duscha eller sträcka på ryggen för då kan testet förstöras. Känner mig lite blockerad.

Efter läkarbesöket tog jag, Jimmy, Molly, Åsa och Britt en liten roadtrip mot Vadstena-Motala. Vi stannade på Brahe Hus och åt deras hemmagjorda hamburgare, och självklart blev det en kopp kaffe lite senare också. Det var en riktigt mysig utflykt i solskenet.


På kvällen var vi bjudna på kalas, för min lillebror Patrik fyllde 19 år. Det bjöds på god grekisk grillbuffé, och till efterrätt blev det klassikern chokladpudding och grädde. Mycket trevlig kväll tillsammans med stora familjen. Bilden ovanför är på min lillasyster Martina och lillebror Patrik.


Just nu sitter vi i sängen, har inte lyckats komma upp än. Det blev en riktig slapp-morgon med frukost på sängen och lite filmmys med "Pippi på rymmen". Molly älskar Pippi Långstrump! Men nu känns det som det är dags att gå upp och göra lite nytta. Snart vankas ännu ett kalas, idag är det Felix tur att fylla år. 3 år blir han. Tiden går snabbt. Sen ikväll ska vi ha lite folk här. Det är ju final i melodifestivalen, så det blir lite lördagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar