söndag 14 mars 2010

Underbart att vakna i solsken!

Visst blir man pigg och glad av att vakna i solsken. Jag blir det i alla fall. Denna morgon har varit perfekt. Vaknade av att solen sken i rummet, strax efter började Molly röra på sig. Jag hörde hur hon gick upp och började prata med sina dockor, hon gav dom frukost och gunghästen fick både mat, vatten och lördagsgodis. En lång stund senare kom hon in med sin pippi-servis och bjöd mig och Jimmy på morgonkaffe. Med socker och mjölk.

Kalaset hos Felix var roligt. Han fick en cykel, en överdel till sitt kök, kläder mm mm. Han hade såklart fått bestämma maten, och det blev en Byggare Bob-meny. Det är, för er som inte vet, köttbullar med makaroner. Smaskens. Till kaffet fick vi tårta som Morgan bakat. En jättesnygg tårta. Ja faktiskt, man kan kalla en tårta för snygg. Den var gjord som en av bilarna i "Bilar", jag vet inte vad den heter för jag är inte så insatt i barnprogram. Men den hade en kran och den var blå! På bilden ser ni Molly som sitter i Felix knä.

Här hemma var det Melodifestival för hela slanten på kvällen igår. Nina, Daniel, Frida, Carro och Ronnie var här. Vi hade jättetrevligt! Vi drack lite gott, åt lite chips, kollade på das finale.. Vi blev faktiskt så inspirerade av melodifestivalen att vi själva sjöng lite karaoke sen. Lät underbart bra. Molly fick en fin present av Nina. Denna fina "Kasta Ring" ifrån JaBaDaBaDo.

Snart ska vi åka till Mullsjö, äta lite och umgås. Var längesen vi åkte dit. Jag känner just nu att det börjar kurra i magen, trots att jag åt frukost för inte mer än två timmar sen. Hmm...

2 kommentarer: