lördag 20 mars 2010

Pinsamt läge

Igår var jag på hudkliniken på min sista koll. Jag var ganska nervös innan, för jag vill verkligen inte ha någon allergi. Och tur nog så var svaren negativa. Men då återstår frågan; vad orsakar mitt handeksem? Får invänta dom andra provsvaren..

Efter läkarbesöket tog jag och Molly en fika med Susanne och Astrid på Napoleon. Det blev en mysig stund, och en välbehövd uppladdning innan det var dags för mig och Annika att träna bodypump för första gången. Och vilket pass sen. Jag, som visserligen är väldigt otränad för tillfället, bokstavligen dog. Helt utmattad. Eftersom man kör alla muskelgrupper i så långa intervaller är det svårt att veta vilka vikter man ska lägga på. Jag har bara kört vanlig styrketräning innan, ni vet "3 set, 8-12 rep".

Så idag har jag fått lida. Jag vaknade med en uppsvullen triceps som gjort att jag inte kunnat röra min högerarm. Plus att jag inte kan gå i trappor eller böja på benen efter alla knäböj och utfallssteg. Nej, nu är det färdigklagat. Jag ska lova en sak här och nu. Aldrig mer sluta träna, det får man lida för! Igårkväll var vi hos Jenny och Morgan och åt middag och kollade lite på tv. Vi hade en trevlig kväll, med mycket prat, ståhej och skratt.

Jag tog med mig Jimmy och Molly till Coop innan, för att handla lite helgmat. På menyn:

Lördag:
Lunch: Grillad kyckling med potatissallad och körsbärstomater
Middag: BBQ-stekt lövbiff med pommes, bea-sås och stekt lök

Söndag:
Lunch: Köttfärssås och spagetti
Middag: Stekt lax, med kokt potatis, hollandaisesås, ångkokt broccoli och citron

Vi hittade också ett par fodrade gummistövlar till Molly, kan vara bra nu när det finns så många härliga pölar att plaska i. Jag hittade en jättesöt ljusstake att hänga i fönstret, den ser ni på bilden här. Och ett ljusfat och blockljus till soffbordet. Jag visste inte att dom hade så mycket fina saker på coop.

När vi skulle betala hände det pinsamma. Betalning medges ej. Fy! Det har aldrig hänt oss innan. Det var lång kö, och alla var lite lördagsstressade. Vi fick slänga upp mobilerna och ringa telefonbanken, och i all panik visste vi inte riktigt vad vi höll på med. Vi fick inte till det med överföringar och kontonummer. Så det slutade med att vi skamset fick betala med två olika kort, sen gick vi därifrån så snabbt vi kunde. Det där med kort är lite farligt, man har inte alltid koll på när det görs åt och det är dags att fylla på.

När vi packat in alla varor och ätit lunch tog vi en promenad runt torpa. Molly var tvungen att få testa sina nya stövlar, och hon älskade att hoppa i alla små sjöar som bildats på vägarna. Hon var så duktig och gick hela vägen själv, och överlycklig fick hon även gunga och leka lite i lekparken innan vi gick hem.

Nu sitter vi och kollar på körslaget, med dom nya fynden lysandes i rummet. Sen blir det filmmys. Underbart med myskväll!


Såhär fint blev det i fönstret...


...och på bordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar