måndag 1 mars 2010

Min lilla sjukling

Igår var en hektisk dag. Det började med uppvisning med kören, vilken gick kanonbra! Det var riktigt kul och det gick bättre än förväntat. Jag kunde alla låtar, trodde inte jag skulle hinna lära mig alla.

Jimmy och Molly kom för att lyssna på oss, men lillan var trött så hon sov genom hela uppträdandet! Det visade sig senare att hon hade hög feber. Typiskt, för efter kyrkan var det dags för Mollys 2-års kalas. Vi bakade pizza och prinsesstårta, blev lyckat. Hon fick massa fint, bland annat en sandlåda och sandleksaker, ett pippi långstrump dockhus med små figurer till, en jättefin vårjacka, en bobby car och en sackosäck. Tyvärr var Molly alldeles för trött för att uppskatta sina gäster och presenter. Vi fick avsluta tidigare än vi tänkt. När vi kom hem hade hon 39.9 graders feber. Helt utslagen var hon!

Under natten har varken jag eller Jimmy vågat somna, vi var lite oroliga för lillan har skakat och svettats. FY!

Idag har jag varit hemma och tagit hand om henne, och febern har hållit i sig. Hon har knappt ätit, druckit eller orkat röra sig idag. Hon har en hemsk hosta! Så jag har förtvivlat försökt med allt för att få i henne vad som helat. Det slutade med att vi fick i henne lite glass.

Nu börjar hon bli lite piggare, men febern håller i sig ändå. Hoppas på att hon mår bättre inatt.

1 kommentar:

  1. Åhh, lilla skruttan!!! Så jobbigt när de e sjuka!! Trist när de e födelsedag & allt också...
    hoppas hon kryar på sig snabbt!

    Synd man inte visste om kören uppvisningen, hade varit kul att lyssna på er!! Vilken kyrka sjunger ni i?

    Kramelikram Anna

    SvaraRadera