tisdag 9 mars 2010

Böter för fortkörning

Dagen började inte speciellt bra. På väg till jobbet stoppades jag av polisen för fortkörning. Det var på motorvägen, precis innan solåsen. Jag hade precis bytt till högerfil efter att ha kört om en lastbil, då såg jag två polisbilar. En civil och en vanlig. Jag kollade på hastighetsmätaren, och då tänkte jag att det var kört. När jag kollade i backspegeln såg jag att dom körde efter mig- med blåljus och allt.

Jag svängde av vid A6, lite lätt förvirrad och undrade vart dom ville att jag skulle stanna. "McDonalds-parkeringen blir väl bra" tänkte jag och svängde höger. Då körde dom om mig och signalerade vänster mot kasernhuset. Det var bara att följa efter.

När vi kom fram till parkeringen framför kasernen stannade dom. Där stod en hel drös med polisbilar som var i full gång att ta hand om farttjuvar, som mig. En snäll polis kom fram och tog hand om mig. 2000 kronor blev straffet för att ha kört i 102km/h på en 90-väg. Rolig överraskning!

Molly var med i bilen, och hon höll humöret uppe minsann. "Titta mamma, lisen, liiisen!!". Polismannen skrattade åt henne och sa "Lilltjejen är allt bra mycket gladare än mamma sin". Jo visst var det så, vem skulle vara glad i det läget....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar