måndag 28 november 2011

Livets dag med livets vänner!







Lördag klockan 11. Jag sitter i min soffa med Lottie och inväntar 3 flickor som ska komma och kolla på alla twilight filmer här hemma och sen gå på bio. Helt plötsligt stormar det in ett helt fotbollslag med tjejer som flinar lite lurigt. Jag tänker "hm, skulle alla dom komma?" Sen får jag syn på Louise och Charlotte längst bak som jag inte sett på flera år, och då fattar jag att denna kväll kommer sluta på ett helt annat sätt än en bio.... Möhippa!!!

Nicki plockar fram skumpan, Nina sätter på mig en slöja och sen hurrar alla för mig och Jimmy. Jag fattar fortfarande inte vad som händer. Jag bara lipar och skrattar och tittar runt på alla fina flickor. Nina, Nicki, Carro, Angelica, Louise, Charlotte, Lottie, Malin, Therese och Helena. Babies!!

Ett par glas skumpa och mycket fniss senare får jag order om att packa ner bikini, träningskläder och bekväma skor. Sen ger dom mig en tjuga och säger till mig att gå till en loppis/second hand och ihandla något som jag kan ha nytta av under dagen och kvällen. Jag får även en bok att gå runt och tigga äktenskapstips av folk i.

Jag tar med dom till tändsticksområdets loppis. Inte lätt att bli av med pengar där, folk gav mig saker gratis som bröllopspresenter. Men till slut hittade jag ett par öronhängen (pik till Inga) och ett lila glitterskärp. Fynd!! Vi slängde i oss en fika innan resan bar vidare med buss.

Vi kom till rosenlundsbadet, och där fick vi börja med lite små tävlingar i motionsbassängen, och sen lek och plask på äventyrsbadet. Efter all jobbig aktivitet gick vi in till relaxen och hade ett par sjukt goa timmar i bastu, bubbel och massage. Lovely!

Lite lagom degiga och lite halvt i ordning åkte vi upp till Helena för lite middag och förfest. Dit hade även fina Inga anlänt! Ingemar och Nina hade förberett en underbar middagsbuffé med massa smarrigt. Det blev mycket skratt, utfrågningar och klassiska "jag har aldrig". Efter förfest blev det utgång, och Harrys levde farligt med alla oss partygalna flickor.





Galet! Vilken kväll! Vilka vänner! Vilka massa nya minnen! Tack alla ni töser för denna dag, kan inte beskriva hur mycket det betyder. Ni är helt fantastiska! Massa kärlek till er!



Skulle vara väldigt kul att få bilderna från er som hade kamera med er!!

Nickis och Malins blogg finns fler bilder!















1 kommentar:

  1. Det var du värd, underbara flicka! kom upp och hälsa på mig snart, ta med familjen! Det finns alltid plats för er här, det vet du.
    Älskar dig

    SvaraRadera