tisdag 15 november 2011

åh en sån natt, en sån underbar natt

Not. Den här natten var allt annat än underbar, som så många andra nätter den sista tiden. Vore mest logiskt om det hade varit för mina barn väckte mig, men pinsamt nog är det bara mitt eget "fel". Är aldrig speciellt trött på kvällen. Ligger och väntar på att bli trött, men det händer aldrig. Sådär framåt 1-2 brukar jag börja gäspa, och oftast somnar jag runt halv3-halv4. Sen vaknar barnen mellan 7-8. Jippi!

Så ni kan ju tänka er hur pigg jag är när det är dags att kliva upp och fixa frukost och klä på två vilddjur... Men konstigt nog är jag bara trött i en timme typ, sen blir jag piggelin och håller mig pigg till natten.. Vilket ekorrhjul! Jag börjar fundera över om detta har något att göra med min astmamedicin. Jag har ju blivit sjukt pigg nu sen jag började ta den, sprudlande energi och starka lungor. Kunde till och med blåsa upp en ballong i helgen, vilket jag inte kunnat på många år. Det var ett stort ögonblick.

2 kommentarer:

  1. Hallå här! Nu får du nig allt lugna ner dig en smula. Sömn är faktiskt viktigt! Kan du inte prova lägga dig en stund på dagen när Molly är på dagis och Melvin sover middag??

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Jo jag har tänkt det, men som sagt så är jag för pigg.. helskumt!

    SvaraRadera