onsdag 23 november 2011

Är det inte härligt när dom små liven äter med hela ansiktet. Eller hela kroppen rättare sagt. Melvin älskar att klabba med maten, och skvätta med drickan. Här på bilden har vi precis ätit spagetti med köttfärssås och druckit blåbärssoppa. Kanske bland det roligaste Melvin vet att klabba med.

Idag var jag ännu mer täppt och hade ännu mer ont i halsen när jag vaknade. Känner att detta kommer bli en ordentlig omgång, inte så roligt. Molly och Melvin är också ordentligt förkylda, och även hostiga. Mina stackars små. Så här halvligger vi nu i soffan alla tre. Eller ja, två av oss ligger och den tredje blir mer eller mindre fasthållen. Jag och Molly tycker lite synd om oss själva medan Melvin fortsätter vara helt galen och crazy, opåverkad av snor och hosta. Detta gör mig och Molly lite irreterade, och Melvin blir bara ännu mer galen ju mer irriterad man blir. Vilket ekorrhjul!

Nej om man skulle ta tag i sig själv kanske, klä på barnen och gå ut en sväng i friska luften.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar