söndag 6 november 2011

Jul- och bröllopslängtan

Det har varit en väldigt lång tid av jobbiga perioder och besked nu, det är svårt att komma ifrån. När man trott att man sett allt, att det inte kan bli värre, så har det blivit precis just det. Värre. Allt ifrån mitt cancer-besked förra året till otaliga familjedraman, olyckor och sjukdomar. Ja, den listan kan göras milslång.

Men ur allt jobbigt kommer det roliga och ljusa stunder. Min cancer fick en oväntad vändning och jag friskförklarades efter ett halvår med cellgiftsbehandling. Molly blev storasyster när lilla älskade Melvin föddes i mars och vår familj är nu komplett och helt fantastiskt underbar. Gamla och nya vänner förgyller min tillvaro. NU ser jag ljuset i tunneln.

Snart är det min favorithelg- JUL! Känner inspirationen flöda genom hela mig, jag är supertaggad. Men i år överröstas dom känslorna av något ännu större. Något som jag inte kan förstå riktigt än- vi ska gifta oss i januari.

Wow. När vi pratade om giftemål för många år sen så sa vi att vid 25 år är man väl redo. När vi närmade oss 22-23 sa vi att kanske vid 30... Men nu är allt bokat och klart, och den 10 januari (på Jimmys 25-årsdag) sitter vi på planet på väg till Teneriffa. Fredagen den 13e ringer klockorna i Svenska kyrkan i Los Christianos. Och inte nog med det, Jimmys syster och hennes sambo ska gifta sig även dom, så det blir ett dubbelbröllop. Hela familjen (familjerna) följer med ner. Kommer bli en otroligt minnesrik resa- precis så som jag drömt om!

Så nu sitter jag här och drömmer mig bort till allt det roliga som komma skall. Försöker tänka på julen lika mycket som alla tidigare år, men hamnar tillslut ändå i bröllopstankar. Kanske skulle varit perfekt för mig att slå ihop det till ett jul-bröllop? Nej, det är helt perfekt som det är. Och det känns väldigt bra timat att ha det att se fram emot nu under denna mörka höst som väntar....

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad roligt att ni ska gifta er! Stort grattis! Och härligt att du har sån livsglädje och att du har mycket att se fram emot nu. Det verkar du behöva just nu, verkar som du haft en svår tid. :/ Men efter regn kommer solsken sägs det ju! :)

    Ellies mössa har jag beställt från H&M. Tycker den är så mysig! :)

    Ha de bra! :) kram

    Ps. Dina barn är underbart söta! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det ska verkligen bli riktigt roligt, och lite konstigt att byta namn och bli en "riktig" familj. Det är ju precis som du säger, efter regn kommer solsken. Det gäller att blicka framåt och lägga allt tråkigt bakom sig. Tack för fina ord!

    Ellie är allt en riktig sötnos hon med :)

    SvaraRadera