onsdag 12 januari 2011

Tristess

Dag 2 hemma. Tråkigt! Har vankat runt för att hitta på något att fördriva tiden med. Började vika tvätt, testade att ta tag i disken.. Men så fort jag tar några steg sätter magen igång, så det fick jag ge upp ganska snart. Vad finns det då kvar att göra. Ligga i soffan och kolla på tv.. Jättekul verkligen.

När jag hämtat Molly på dagis blev det lite mer livat här hemma, det är så mysigt att bli ompysslad av en 3-åring. Och hon tycker det är roligt att stoppa om med filtar och mata med vatten. Hon kommer bli en så bra storasyster.

Nu är det 9 veckor kvar till bf, och jag har varit hemma i 3 dagar.. Hur ska detta sluta. Jag måste hitta något bra att fördriva tiden med, annars vet jag inte var jag ska ta vägen.

Imorgon ska jag åtminstone åka upp och fika med mina kära jobbarkompisar, så ett par timmar kommer rinna iväg hyfsat fort. Efter det blir det besök hos min hudläkare, för att göra dom sista testerna på handen. Man blir lite nervös, fastän jag vet att cancern är borta!

1 kommentar: