fredag 14 januari 2011

Dag 5

Så nu har det gått en hel arbetsvecka sen jag fick gå hem, och det känns som en hel termin. Minst. Idag kändes magen ganska bra när jag gick upp. Var dock väldigt trött efter en lång och kämpig natt med både förvärkar och foglossningar som hållit mig vaken.

När jag vaknat till åkte jag upp till jobbet och fikade med mina vänner. Kändes konstigt på något vis, men var så roligt att se alla. Känns som det var längesen, fast det bara gått en vecka. Kommer sakna alla barnen, en del av dom kommer hinna sluta innan jag börjar jobba igen. Men jag får ta många fika-stunder där nu så dom inte glömmer bort mig. Det kändes lite sorgligt att åka därifrån.

På vägen hem stannade jag på vårdcentralen och tog blodprov, för att få reda på blodgrupp inför förlossningen. Trots att det inte var många i väntrummet tog det en väldig tid att komma in. Efter det åkte jag och hämtade Molly, för att träffa pappa på kaffe paus.

Molly fick välja vad hon ville, och tog en kokos-boll utan kokos, och en "losa dicka" = jordgubbsmer. Jag och pappa tog varsin tonfiskbaguette och efter det en underbar snickerskaka. Mmm! Var trevligt att träffas och prata lite, blir inte så ofta som man önskar. Jag fick ett par snygga skor som hans dam inte kan ha längre, jättefina! Blir spännande att se om jag kommer kunna gå i dom..... Om inte annat kommer omgivningen få sig ett gott skratt.


När jag kom hem ångrade jag lite att jag utnyttjat lugnet i magen så pass. Det vände ganska fort och värkarna satte igång nu under eftermiddagen. Så jag har legat helt utslagen av trötthet och smärta. Tur att det är fredagskväll och man faktiskt får ligga och slappa i soffan med gott samvete. En film och popcorn ikväll kanske?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar