fredag 21 januari 2011

Det sötaste jag sett

När jag la Molly för att sova innan läste vi Hello Kitty´s räkna-bok. Hon tycker det är så roligt att räkna, och titta på siffror. Hon kan räkna rätt till 17, men hoppar dock över 5. Varför vet jag inte, det är alltid samma siffra hon missar. Vi sjöng och myste en stund, som vi alltid gör när hon ska sova. När jag stoppat om henne med täcke, snutte, nalle, docka och allt lämnade jag henne med favorit-skivan på och gick sen ut för att titta på tv.

En stund senare gick jag ut i köket för att göra några mackor, och hörde en liten söt Molly-röst prata inifrån hennes rum. Jag smög fram och kikade in, och där satt hon med sin Hello Kittybok, och dockan i knät som hon försökte lära att räkna. Hon höll i dockans lilla finger för att peka samtidigt som hon räknade fint ur boken. Jag fick en tår i ögat, det var bland det sötaste jag sett!

Hon har sannerligen blivit stor fort, så självständig. Roligt att titta på gamla bilder för att komma ihåg hur liten hon var- alldeles nyss. Och snart har vi en till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar