tisdag 31 januari 2012

Min Nina-Fina!

Denna annars ganska tråkiga tisdag räddades av min kära vän Nina. Vi ses inte så ofta längre eftersom hon bor såååå långt bort (eller inte jättelångt, men det är inte direkt runt knuten). Molly har varit hemma och sjuk idag så det var riktigt roligt att få prata ikapp lite tid med Nina. Lottie kom också förbi- med kakor, vi kollade igenom alla bilder och filmer från bröllopet, och busade lite med barnen. Melvin var på väldigt dåligt humör, vilket är ovanligt. Han bara skrek vad jag än försökte med.

När Jimmy kom hem rymde vi iväg för en stund och åkte på en liten vanlig road-trip, antagligen den kortaste någonsin, men det var mysigt att åka runt och prata lite. Stannade till på erikshjälpen där jag fyndade ett par snygga stövlar för 60:-, sen vidare till babyproffsen där det köptes in lite hello kitty-party muggar, tallrikar, servetter och banderoller till Mollys 4-års dag.

Tänkte hämta lite inspiration till vad vi ska köpa för presenter, men det är inte lätt. Det enda flickan önskar sig är parfym, rosor och en radiostyrd bil... Hm.. Hur har hon blivit så tjejig??? Ni som känner mig vet att jag inte är så speciellt tjejig av mig, iaf inte vad gäller hår och smink, men min lilla dotter kan stå i timmar framför spegeln och fixa hår, smink och kläder. Hur gick det till?

Vi har iaf köpt några saker; Eric Saades skiva, best of hits for kids och 4 filmer. Men sen står det still. Har försökt hitta en anatomisk docka, ni vet en sån som man kan se alla organ och sånt i, men hittar inte det nånstans. Molly är nämligen väldigt intresserad av människokroppen, och hon har redan bestämt sig för att hon ska bli läkare... Några förslag på presenter?

2 kommentarer:

  1. Du får åka till Gbg, är nästan helt säker på att en sån där docka finns att köpa på universeum. Om jag hinner veckan innan påsk då ja kommer hem kan jag åka och kolla om du vill? men dåmbehövs påminnelse eftersom jag är i norrland nu:P
    Och ja jag vet att de är för sent då, men ja fundera på de iaf.
    puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul! Hade varit jättesnällt om du ville kolla det, och vad det kostar. Vill verkligen hitta en sån :) Om den finns kanske jag kan föra över pengar så du kan köpa den åt mig?

      PUSS!

      Radera