måndag 23 januari 2012

Längtar tillbaka...

Jag är en person som älskar alla årstider, tycker att dom alla har en viss charm och skönhet. Även vintern. Men när snön lägger sig först i slutet på januari känner jag att den lika gärna kunnat kvitta. Hade hellre sett ett vitt täcke av vitsippor pryda marken. Känna doften av vår.

Men som en god vän till mig sa för ett tag sen; varför längta framåt hela tiden, istället för att stanna upp och njuta av nuet. Det är precis det man ska göra. Och det gjorde jag idag. Satt i soffan och tittade runt. På Jimmy som satt och sökte jobb, barnen som busade i den nya pulkan på golvet. Lyssnade på knappandet av tangenter, skratt, bus och små trippande fötter och händer mot golvet. Jag kände ett lyckorus. Jag är så lycklig som har allt jag drömt om. Det som för mig är det viktigaste i livet. En underbar man, två helt galet fantastiska barn, massa kärlek. Jag är lyckligt lottad, och så välsignad. Jag är mitt i livet, det riktiga livet- och jag tänker njuta av varje sekund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar