onsdag 19 oktober 2011

Shoppa loss

Ja så var dagen här när jag får spendera pengar, vilket vi inte gjort på lääänge eftersom jag är mammaledig och Jimmy pluggar. Vi har inte direkt pengar på hög just detta året. Men idag ska jag shoppa loss- på astmamedicin. Jippi.

Var hos läkaren idag och fick mina recept. 1800 riksdaler för den ena medicinen, och 600 för den andra. Så det blir ett dyrt kalas. Men jag kommer i alla fall må bättre framöver, och det är värt vartenda öre. Och dessutom finns ju högkostnadsskyddet, så summan kommer stanna på 1800/år. Men ändå, just detta året svider den summan på sparkontot.

Läkaren sa att han, tillsammans med sjuksköterskan som gjorde spirometrin på mig, hade kommit fram till att dom aldrig sett en sån förändring från omedicinerad till medicinerad förut. Min lungkapacitet ökade med 83% efter medicineringen, och vanligen brukar det skilja runt 12%. Så det är en del.

Jag ammade för sista gången denna morgonen. Det är lite sorgligt att det blev ett sånt snabbt avslut på det, men samtidigt så är Melvin inte jätteintresserad, han tycker mest om riktig mat nu för tiden. Så han kommer nog inte bli så ledsen nu. Kanske är det mest jag som kommer sakna det lite grann, det är tros allt sista gången jag ammar, om vi får bestämma. Inga fler barn här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar