söndag 16 oktober 2011

NU förstår jag...

...att det är höst. På riktigt. Kallt, blåsigt, underbart. Det var bara ett par veckor sen Melvin gungade iklädd endast body,byxor och mössa. Nu måste man pracka på overall och vantar. Det går så fort. Jag själv har envisats med att ha på mig skinnjacka fram till nu. Idag höll jag på att frysa ihjäl, så jag måste nog inse att det är dags för lite mer passande kläder.

Vi har spenderat dagen i stugan. Vi grillade korv och fikade. Mycket härligt med kyligt och soligt höstväder. Det bränner om kinderna nu, man känner verkligen att man varit ute hela dagen.

Lilla M sover så gott nu, han var helt slut efter all frisk luft. Stora M håller på och leker med Jonatan. Alltså hennes kudde som hon leker att det är vår granne Jonatan. Just nu håller hon på att försöka få honom att sova i den fina kojan hon byggt till honom. Sötnos. Nej nu är det dags att lägga henne, så vi får en behövlig tyst kväll.



Jimmy har varit i köket hela kvällen, jag har blivit strängt portad därifrån. Undrar vad det är för gott som doftar... Magen kurrar!

Ciao!

1 kommentar: