torsdag 9 september 2010

Ultraljud nr. 1 avklarat

Idag var jag och Jimmy på det tidiga ultraljudet, det så kallade kub-testet. Det är ett test där dom med olika blodprov och mätningar räknar ut sannolikheten att barnet har Down Syndrom. Vårt barn hade en låg risk, vilket var skönt att höra. I oktober ska vi tillbaka för att ha det riktiga ultraljudet, och då får vi en bättre bild av hur lilla bebben ser ut.


Men jag blev överraskad av hur tydligt man såg den göra kullerbyttor, spreta med fingrarna och sparka med benen, trots att den är så liten! Bara 5,5 cm huvud-stjärt, 9 cm utsträckt. 40 gram. Det är ganska litet! Beräknad förlossning blev: 23 mars.

Idag har vi haft en jättemysig dag på jobbet, barnen fick träffa min sköldpadda Fred och alla var helt lyriska! Efter jobbet stannade jag till på en kopp kaffe hos Pethra och Ville, det var mysigt i den varma solen. Nu ligger jag och Molly i soffan och kollar på Bompa. Snart blir det IDOL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar