onsdag 1 september 2010

hemska dag


Jag gick upp ganska tidigt idag för jag hade en del att göra innan jobbet. Bland annat en telefontid med min hudläkare angående mitt handeksem. Under samtalet lovade hon att skicka en salva utan cortison, och jag hoppas den kan hjälpa mig.

Jag känner mig så begränsad av att inte kunna krama ihop handen, eller utsätta den för minsta fukt. Ett dilemma just detta med fukt, eftersom jag jobbar på förskola. Jag kan självklart inte använda min högra hand när jag torkar bord, diskar etc. (Inte ens tvätta den). Men om jag använder plasthandskar blir handen svettig och lik förbannat lika utsatt för fukt. DILEMMA!

Under tiden jag väntade på att min läkare skulle ringa, passade jag på att ta mig till vårdcentralen för lite prover. Kändes skönt att jag kunde passa på att slå två flugor i en smäll, eftersom hon ringde lagom när jag satt och trängdes bland alla pensionärer i väntrummet på laboratoriet.

Jag har haft väldigt ont i magen idag, och känt mig ganska klen. Barnmorskan sa att det är "växtvärk" i magen, att det händer mycket dom närmaste veckorna nu. Jag hoppas dom går fort...

Nu ska jag gosa lite med en busig dotter, för jag kommer inte träffa henne på hela dagen imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar