tisdag 14 september 2010

Äntligen!

I söndags var jag på min första sånglektion, och det gick kanonbra. Trots att jag var så nervös, och knappt vågade öppna munnen. Efter en stund med olika låtar kom jag fram till att det här går inte. Jag får ju gå upp i falsett varje gång det blir lite höga toner, och det låter sådär. Min sångpedagog sänkte tonen en aning och det gick bättre.

Sen lärde hon mig lite hur man ska andas, stå och så vidare.. Det är ganska avancerat i början, när man är van att sjunga från halsen. Helt plötsligt ska ljudet komma från magen. WTF?!

Idag har jag vart hemma med en sjuk dotter, och passade på att träna lite sång. Eftersom jag var själv hemma med lillan så passade jag på att höja volymen på rösten en aning.. och lite till.. och lite till..

Och sen så helt plötsligt insåg jag att jag visst kan ta dom lite högre tonerna! Jag har bara vart för feg innan. Och istället för att fega ur och gå upp i falsett så tog jag i ännu mer och sjöng från magen! Vilken känsla! Nu vet jag hur jag ska träna vidare, känns bra.

Nu ska jag springa iväg till Malin, det blir tjejmys med Idol, varma mackor och gotte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar