tisdag 7 september 2010

bad day

Just nu ligger jag halvt död i soffan. Orkar inte ens bry mig om att sängarna inte är bäddade, och att disken står och väntar i köket. Dålig dag? Jo tack... Men jag ska försöka fokusera på positiva saker. Något som är bra är att, om man bortser från just nu, så är jag mycket piggare. Jag känner att det värsta är över, jag spyr inte mer och jag går inte runt som en zombie dygnet runt. Det är positivt.

Helgen var full av roliga saker. Vi har varit lite i mullsjö, ätit gott och umgåtts med Jimmys familj. Molly har haft kanonkul tillsammans med kusiner och farbror. Söndagen blev en riktig utflyktsdag. Vi åkte med mamma och Robban till Vassabacken för att kolla på det traditionella Göta-kanal loppet, ett kanotlopp med blandade åldrar och typer av kanoter. Det var fint väder, och vi hade med vårt stormkök där vi lagade lunchen jämte vattnet. Underbart!

När tävlingen var slut åkte vi vidare till Hornborgarsjön där vi fick se fina fåglar, kossor och höns. Dom hade också en svamputställning. Kan låta tråkigt, men det var faktiskt intressant att lära sig lite om vilka svampar som är ätliga. Eller ja, jag memorerade inte direkt någon av dom. Kantarell och flugsvamp har jag koll på i alla fall.

Nu ska jag rycka upp mig, ta en kall dusch och snart bege mig till kören. Att sjunga ger alltid en positiv känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar